Edycja w liczbach

0

Liczba szkół

0

Liczba uczniów

0

Liczba wolontariuszy

0

Liczba szkoleń

Opis edycji

Kolejna edycja WrOpenUp to seria warsztatów, które kształcą oraz promują wartości związane z różnorodnością i równością, współpraca międzynarodowa i międzykulturowa, przeciwdziałanie dyskryminacji i stereotypom oraz rozwój kompetencji przywódczych młodzieży. Tegorocznej edycji towarzyszył konkurs. Wybraliśmy 5 zespołów, których prace konkursowe sfinansujemy do końca roku. Poniżej znajdziecie finalistów! 

 
 
 
  

Firmy współpracujące

BNY Mellon, EY GDS, Credit Suisse, UPM, Google, UBS, Volvo 

Zdjęcia

Opinie uczestników

W dzisiejszym, nastawionym na wielkie wrażenia świecie nasze przedsięwzięcie może wydawać się małe, ale, o czym jesteśmy przekonani, na twarzach uczestników pojawią się uśmiechy, a obciążeni całodobową opieką rodzice będą mieli szansę odpocząć. Skorzystamy również my, wolontariusze, bo każdy przejaw radości u naszych podopiecznych to zastrzyk energii dla nas.

 

Autorzy projektu – grupa „Poczwarki” –

Marta Witkowska
Kamil Jaworski
Natalka Tłaczała
Tomasz Turowski pod opieką Małgorzaty Jastrzębskiej.

 

w najdrobniejszych szczegółach zaplanowali plenerowe zajęcia w ZOO dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.

„Projekt jest ważny, ponieważ osoby z niepełnosprawnością intelektualną potrafią doświadczać świat z tak rzadką, a zarazem bardzo potrzebną, dziecięcą radością”.

W projekcie doceniliśmy szczególnie dopracowany w detalach pomysł, wrażliwość i niezwykle dojrzałą prezentację projektu.

Gratulujemy wrażliwości!

UCZNIOWIE ze SŁUBICKIEJ czyli Zespół Szkół nr 1 w

Natalia Popel
Iryna Luchkovska
Mykhailo Sychov 
Oleksandr Potapov
Illia Prychyn
Bogdan Ignatenko
Karyna Batiutina

pod opieką Agnieszki Ratajczak-Mucharskiej. Gratulujemy!

W ramach projektu uczniowie stworzą Wielokulturowy Kącik spotkań oraz przygotują spektakl oparty na autorskim scenariuszu – osobistych historii przybyłych do Polski
uczniów z Ukrainy. Mapy/plany szkoły zostaną przygotowane w czterech językach (polskim, ukraińskim, rosyjskim i angielskim), które pomogą uczniom nowoprzybyłym w poruszaniu się po  ogromnej szkole.

Jesteśmy wzruszeni empatią oraz chęcią dbania o to, aby miejsca w szkole były jeszcze bardziej inkluzywne i nie wykluczały nikogo, a integrowały.

Jeden dzień w pełni poświęcony ukraińskiej kulturze i tradycji – to kolejny zwycięski projekt Zuzanny Szostak, Zuzanny Dzieciątkowskiej, Ewy Sobieraj oraz Natalii Rutkowskiej pod opieką Agnieszki Skowrońskiej.

Pomysł ma na celu zintegrować uczniów szkoły, pomóc Polakom poznać ukraińskie zwyczaje, język i tradycje.
 
„Przez tragiczne wydarzenia dziejące się na Ukrainie, wielu uczniów było zmuszonych do przyjechania do Polski. Chcemy im pokazać, że nie są obcy, że są uczniami naszej szkoły i naszymi kolegami i koleżankami. Obecnie ukraińscy i polscy uczniowie nie są zintegrowani i spędzają czas wolny osobno. Chcemy to zmienić” – wyjaśniają uczniowie.

Autorzy planują: testowanie ukraińskich smakołyków, prezentację tradycji i kultury, pokaz tradycyjnych strojów ludowych, słuchanie ukraińskiej muzyki, kącik z ciekawostkami, konkursy i quizy o Ukrainie.

Wszystko zostało szczegółowo zaplanowane i uwzględnione w budżecie projektu, zgodnie z tym, czego uczestnicy nauczyli się na warsztacie Project Management.
Gratulujemy!
SAMORZĄD ze SŁUBICKIEJ z Zespołu Szkół nr 1 we Wrocławiu w składzie Kacper Szprengiel, Mikołaj Marzewski, Wiktor Warwas, Maja Lewandowska, Victoria Malec. Grupa pracowała pod opieką Agnieszki Ratajczak-Mucharskiej. Gratulujemy!
Uczniowie z Zespołu Szkół nr 1 zbudują stronę internetową, dostępną przede wszystkim dla uczniów kończących szkołę podstawową, którzy stoją przed wyborem szkoły średniej. Strona w postaci interaktywnego informatora będzie zbierać dane na temat wszystkich wrocławskich szkół średnich i za zadanie ma przedstawić najpotrzebniejsze informacje aby wyszukiwanie ich było łatwe oraz szybkie.

Celem projektu jest ułatwienie ósmoklasistom oraz uczniom zagrożonych wykluczeniem, wyboru szkoły średniej, odpowiadającej ich potrzebom. Informator zawierałby mniej oczywiste kryteria niż zdawalność egzaminów. Uwzględnilibyśmy np. przystosowania budynku szkolnego do potrzeb osób niepełnosprawnych, dojazd, organizacja przestrzeni czy oferta zajęć pozalekcyjnych rozwijających pasje, aktywności uczniowskie, oraz wspierających (np. dodatkowe lekcje j.polskiego dla obcokrajowców) Podjęcie tak ważnej decyzji jak wybór szkoły zaważy na przyszłości ucznia a ułatwieniem będzie zgromadzenie informacji w jednym miejscu.
Niewiele wiedzieliśmy o świecie Głuchych, a szkoła dla nich znajduje się na naszym osiedlu. Wizyta w tej szkole uświadomiła nam, że jej uczniowie są tacy jak my, a żyjemy obok siebie. Chcielibyśmy, żeby nasze dwa światy integrowały się ze sobą, żeby słyszący zobaczyli, że Głusi mają różne talenty, że miganie to sposób komunikacji, a nie powód do śmiechu i wykluczania.

Zespół Team SP 19 złożony z Agaty Mońko, Igi Bełzak,
Aleksandry Karcz, Adama Samstyko pod opieką Dagmary Jednoróg i Renaty Pióro zaproponował warsztaty dla uczniów ich szkoły w Dolnośląskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Niesłyszących i Słabosłyszących oraz z innymi niepełnosprawnościami. Przedmiotem warsztatów będzie nauka języka migowego, zapoznanie z kulturą Głuchych, zapobieganie ich dyskryminacji oraz
integracja z ludźmi słyszącymi. Młodzież chce też przeprowadzić konkurs „Wędrówki po świecie ciszy” oraz zorganizować piknik.
×
advanced-floating-content-close-btn